behtarinpezeshkan

طراحی سایت چیست و چگونه بهترین طراح سایت را انتخاب کنیم؟

طراحی سایت، هنر برنامه‌ریزی، تدوین استراتژی و مجموعه اقداماتی است که برای نمایش صفحات یک سایت انجام می‌شود. برای طراحی یک وبسایت، روش‌های مختلفی وجود دارد. یک سایت را می‌توان با به کارگیری زبان‌های برنامه نویسی و یا با کمک سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، طراحی و راه‌اندازی کرد.

فرایند طراحی وب‌سایت، با توجه به روش انتخابی کارفرما، می‌تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد و این مورد بستگی به نوع سایت دارد. پس با توجه به نوع سایت، روش طراحی سایت و همچنین میزان تجربه و مهارت فرد طراح، مدت زمان طراحی می‌تواند متفاوت باشد.

طراحی سایت از عناصر مختلفی تشکیل می‌شود که برخی از آن‌ها مربوط به نمای ظاهری و برخی دیگر مربوط به موارد فنی وب‌سایت هستند.

حالا بیایید به یک سوال رایج بپردازیم:‌ چرا امروزه کسب‌وکارها برای حضور در فضای اینترنت به سایت احتیاج دارند؟ مگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام کافی نیستند‍؟

چرا به سایت نیاز داریم!

امروزه کسی منکر این نیست که شبکه‌های اجتماعی به‌طرز چشم‌گیری در صنعت کسب‌وکارهای آنلاین از کوچک تا بزرگ تحول ایجاد کرده است. با این وجود ممکن است از خودتان بپرسید آیا واقعاً کسب‌وکار من به یک سایت نیاز دارد؟

جالب است که بدانید که بر طبق یک آمار، بیش از ۷۰ درصد از مردم، قبل از خرید حضوری درباره برند مورد نظر خود به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند. بنابراین اگر امروز کسب‌وکار شما در گوگل حضور نداشته باشد، هر روزه تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. در ادامه نیز به بررسی دلایل لزوم طراحی وب‌سایت برای کسب‌وکارها پرداخته‌ایم:

دلیل اول: درآمد کسب‌وکار شما به طرز حیرت‌آوری افزایش پیدا می‌کند

امروزه مردم قسمت قابل توجهی از زمانشان را در اینترنت صرف می‌کنند و عواملی مثل اینترنت پرسرعت، گسترش روز افزون فروشگاه‌های اینترنتی و همچنین بحران کووید ۱۹ باعث شد تا مردم تمایل داشته باشند محصولات مورد نظرشان را فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنند تا فروشگاه‌های حضوری.

پس هر چقدر هم که درآمد فروشگاه یا کسب‌وکار فیزیکی شما زیاد باشد، داشتن یک وب‌سایت می‌تواند این درآمد را بیشتر کند. طبیعتاً مشاغلی که سایت ندارند، این فرصت بزرگ و رو به رشد را از دست خواهند داد. [فروشگاه فیزیکی دارید؟ با خدمات طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید محصولاتتان را به تمام مشتریان در سراسر کشور ارائه کنید]

دلیل دوم: از رقبای خود متمایز می‌شوید و از آن‌ها پیشی خواهید گرفت

بررسی وضعیت رقبا همواره یکی از استراتژی‌های مهم در کسب‌وکارها بوده است. با طراحی یک سایت خوب برای کسب‌وکار خود، علاوه بر این که همواره وضعیت رقبای خود را بررسی می‌کنید، می‌توانید ضمن نیازسنجی از مخاطبان و کاربران آنلاین، با ایجاد مزیت رقابتی، نسبت به رقبای خود در جایگاه بهتری قرار بگیرید. برای مثال، تولید محتوای با کیفیت و پاسخ دهی سریع به سوالات مشتریان می‌تواند نوعی مزیت برای شما باشد.

دلیل سوم: انتظارات مشتریان رفع می‌شود

با افزایش کاربرد اینترنت و فضای دیجیتالی در زندگی مردم، جستجوی آنلاین درباره انواع کسب‌وکارها نیز افزایش پیدا کرده است. مخاطبان انتظار دارند که شما در فضای آنلاین حضور داشته باشید. به جرأت می‌توان گفت حضور شما در فضای آنلاین، از طریق یک وب‌سایت علاوه بر این که شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد، اعتبار شما را نیز در چشم مخاطبان افزایش داده و باعث می‌شود راحت‌تر به شما اعتماد کنند.

علاوه بر این، از طریق وب‌سایت، شما با مخاطبان خود تعامل بیشتری خواهد داشت و می‌توانید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

دلیل چهارم: برندینگ و اعتبار کسب‌وکار شما بیشتر می‌شود

داشتن یک سایت را می‌توان از موثرترین راه‌ها برای شناخته شدن یک برند دانست. در واقع سایت شما پلتفرمی برای معرفی شما به مشتریان است تا درک آن‌ها از کسب‌وکار شما افزایش یابد. بدون سایت، کسب‌وکار شما عملاً برای افراد نامرئی خواهد بود.

بنابراین اگر به دنبال شناخته شدن هستید، هر چه سریع‌تر سایت خود را راه‌اندازی کنید. برای سفارش طراحی سایت نیز می‌توانید با خیال راحت، پروژه خود را به فریلنسرهای پونیشا بسپارید که از صفر تا صد آن را برایتان راه‌اندازی کنند.

دلیل پنجم: در وقت و زمان‌ شما و تیم‌تان صرفه‌جویی می‌شود

یکی از مهم‌ترین کارها در مدیریت یک کسب‌وکار، برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و احتمالی است. با داشتن یک سایت، شما می‌توانید ضمن تعامل بیشتر با آن‌ها، به راحتی به سوالات رایج و متداول آن‌ها پاسخ دهید و زمان خود و تیم‌تان را به بهترین شکل مدیریت کنید.

سایت مانند یک فروشگاه باز ۲۴ ساعته است که هر لحظه مخاطب می‌تواند از محصولات یا خدمات شما دیدن کند و حتی خریدش را انجام دهد، آن‌هم موقعی که شما در خواب هستید نیز این اتفاق رخ خواهد داد، چه چیزی از این بهتر؟

داشتن سایت چه سودی دارد؟

پیش‌ از این به دلایل و اهمیت طراحی سایت برای کسب‌وکارها پرداختیم؛ اما حالا می‌خواهیم به‌شکل عمیق‌تری به سودها و مزیت‌های طراحی سایت بپردازیم. باید به شما بگوییم که طراحی سایت مزیت‌هایی دارد که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت:

مزیت اول: امکان راه‌اندازی کسب‌وکار بدون نیاز به مکان حضوری

اگر بخواهید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید، یکی از سنگین‌های هزینه‌های شما، هزینه‌های مربوط به خرید یا رهن یک مکان تجاری برای کسب‌وکار شماست. واقعیت این است که بسیاری از افراد در ابتدای کار خود سرمایه کافی برای خرید یا رهن یک مکان تجاری ندارند.

اما طراحی وب‌سایت صدها برابر از داشتن یک مکان حضوری ارزان‌تر برای شما تمام می‌شود. از این رو می‌تواند هم برای کسب‌وکارهای کوچک و خانگی و هم برای کسب‌وکارهای بزرگ توجیه داشته باشد.

نکته قابل توجه دیگر این است سرویس‌دهی یک فروشگاه حضوری در ابعاد یک شهر یا یک منطقه محدود می‌شود اما یک وب‌سایت در کنار سرویس پست می‌تواند در دسترس همه‌ی مشتریان شهرها و استان‌ها باشد.

مزیت دوم: زیباسازی کردن ویترین سایت، آسان و کم هزینه است

در یک فروشگاه حضوری، برای انجام کوچک‌ترین تغییرات در ظاهر و دکوراسیون لازم است هزینه‌های قابل توجهی انجام دهید و معمولا انجام این تغییرات زمان‌بر است. برای مثال تعویض یک کاغذ دیواری ساده می‌تواند دردسرهای زیادی برای شما ایجاد کند!

اما امروزه با توجه به تکامل سرویس‌های طراحی سایت، زیباسازی و توسعه یک وب‌سایت به مراتب کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر شده است.

مزیت سوم: یک سایت، می‌تواند کسب‌وکار شما را هوشمند کند

سایت در هوشمندسازی کسب‌وکار شما اثر مستقیم دارد. برای مثال می‌توانید تعیین کنید اگر کاربری بیشتر از ۵ دقیقه در وب‌سایت شما باقی ماند، یک کد تخفیف اختصاصی به او نمایش داده شود و این فرایند را شما یک‌بار برای همیشه انجام خواهید داد.

مزیت چهارم: تبلیغات ارزان‌تر نسبت به تبلیغات شهری

شما می‌توانید با صرف ۵ میلیون تومان بودجه، وب‌سایت خود را به صدها هزار کاربر نشان دهید. در مقابل اگر بخواهید یک تبلیغ بیلبوردی کوچک انجام دهید، شاید لازم باشد ماهانه ۵۰ میلیون تومان صرف اجاره بیلبورد کنید. آن‌هم در حالتی که ممکن است بازدهی لازم را برای شما ایجاد نکند!

سخن پایانی

اگر خودتان طراحی سایت را انجام خواهید داد و این بار اول برای شماست باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید و کلی تمرین و آزمون و خطا داشته باشید تا به وب سایت ایده آل خود برسید.

اما اگر قصد دارید طراحی وب سایت خود را به یک فرد دیگر بسپارید بهترین گزینه انتخاب مجموعه های طراحی سایت می باشد چرا که این مجموعه ها هم تجربه کاری زیادی دارند و هم در کار خود خبره هستند.

اما در این بین انتخاب مجموعه ای که هم کار طراحی وب سایت انجام دهد و هم خدمات گرافیکی داشته باشد بهترین گزینه هست. چرا که شما بعد از طراحی سایت به یک لوگو و بنر اولیه و بنر متحرک و یا آیکون های جذاب و منحصر به فرد خواهید بود که با انتخاب چنین مجموعه هایی و سفارشات گسترده تخفیفات زیادی می توانید بگیرید .

تازه این مجموعه ها از نظر گرافیکی نیز وب سایت شما را به بهترین شکل ممکن طراحی خواهند کرد.

یکی از این مجموعه ها باتیس گرفی می باشد که علاوه بر خدمات گرافیکی گسترده و طراحی سایت و سئو و پروژه های ادمینی ( فول ادمین – تولید محتوا – کامنت گذار – دایرکتر ) ، طراحی وب سایت اختصاصی و خیلی ارزان ارائه میدهند و شما می توانید با کمترین هزینه صاحب بهترین ها شوید.

مثلا در مجموعه گرافیکی باتیس گرفی خدمات گرافیکی : طراحی لوگو – طراحی بنر سایت – طراحی پست و استوری اینستاگرام – طراحی بنر متحرک – طراحی کاراکتر – طراحی ست اداری – طراحی پرتره – تصویر سازی محیط – طراحی استوری موشن – طراحی کارت ویزیت – طراحی کاور موزیک – طراحی کاتالوگ – طراحی لوگو تایپ – طراحی لوگو مفهومی – طراحی موکاپ – طراحی آیکون – طراحی جلد کتاب – طراحی پوستر تبلیغاتی – طراحی وکتوری – نمایه سازی پست های اینستاگرام – روتوش عکس از کار های گرافیکی این مجموعه می باشد که در کنار آن طراحی وب سایت اختصاصی و سئو  و پروژه های ادمینی ( فول ادمین – تولید محتوا – دایرکتر – کامنت گذار ) نیز انجام می دهند.

بنابراین اگر به دنبال بهترین طراح گرافیکی برای کسب و کار دائم یا موقت خود هستید مجموعه باتیس گرفی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.